Köpvillkor

Allmänt

För att genomföra ett köp på minnesplatsen.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på minnesplatsen.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Minnesplatsen.

 

Företagsinformation:

Minnesplatsen AB
Tråkärrsslättvägen 17
427 50 Billdal
Halland

Org.nr: 559360-8077

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via minnesplatsen.se är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

 

KLARNA CHECKOUT
Vi samarbetar med Klarna och erbjuder Klarna Checkout. Du kan välja mellan att betala med kort (Visa, MasterCard och American express), direktbanksbetalning eller faktura. Du kan även välja att dela upp din faktura enligt Klarnas betalningsvillkor.

Har du frågor om din betalning är du välkommen att kontakta Klarnas Kundservice på 08-120 120 10.

ÖPPETTIDER
Måndag – torsdag: 08:00 – 20:00
Fredagar: 08:00 – 18:00
Lördag – söndag: 10:00 – 17:00
Helgdagar: Stängt

Läs de fullständiga köpvillkoren på Klarnas hemsida.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@minnesplatsen.se

Leverans

Normal leveranstid är 1-2 veckor. Om en vara skulle ta slut eller om den är i produktion kan leveranstiden bli längre. 

Vid längre leveransförsening har du alltid möjlighet att upphäva köpet. Kontakta i så fall Kundtjänst. 

Minnesplatsen reserverar sig för slutförsäljning av produkter samt eventuella prisfel. 

Din order levereras till närmaste PostNord-ombud och aviseras på det mobilnummer som uppgetts på ordern om inte Hemleverans valts, då kommer ett sms inför leverans där man kan göra olika leveransalternativ. Hemleverans tar normalt nån extra dag jämfört med leverans till ombud.

Observera – Hämtas inte paketet ut i tid och returneras till oss så utgår en avgift på 200 kr för returfrakt och hantering. Var därför noga med att kontrollera mobilnummer på ordern.

Vi rekommenderar att man laddar ner PostNords app eller appen Mina Paket där man kan följa sin leverans från att den lämnar oss till leverans.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@minneplatsen.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning om möjligt.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@minneplatsen.se där du anger ditt namn, din address, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.